eUDT

Problemy administracyjne związane z wykonywaniem zawodu
A.Falkowski
Posty: 232
Rejestracja: 21 lis 2014, 09:46
PDL: PDL/IS/0142/05
Lokalizacja: Białystok

eUDT

Post autor: A.Falkowski »

Otrzymaliśmy z Urzędu Dozoru Technicznego informację istotną dla osób, które składają wnioski do tej instytucji, o poniższej treści:
Szanowni Państwo,

Informujemy, iż przestaliśmy przyjmować dokumenty dotyczące inspekcji urządzeń technicznych przesyłane w formie skanu na adres poczty elektronicznej Dokument podpisany i zeskanowany (podobnie jak wysłany faksem) nie spełnia formalnych wymogów dla podpisanych dokumentów.

Dokumenty są przyjmowane w formie papierowej z własnoręcznym podpisem zleceniodawcy (Art. 78 § 1 KC) albo w formie elektronicznej - podpisane podpisem kwalifikowanym lub poprzez profil zaufany (Art. 78(1) § 1 KC).

Zachęcamy Państwa do korzystania z portalu eUDT, który został zaprojektowany dla naszych Klientów, by ułatwić i uporządkować komunikację z Urzędem. Portal zawiera gotowe formularze przeznaczone do zgłaszania wniosków o wykonanie czynności dozoru technicznego. Zawiera także pełną informację o Państwa urządzeniach objętych dozorem, terminach ważności decyzji czy rozliczeniach z UDT.

Aby uzyskać dostęp do informacji na portalu należy:
1. Zarejestrować się jako użytkownik. Rejestracja odbywa się poprzez stronę internetową https://eudt.gov.pl/
2. Potwierdzić swoją tożsamość. Portal umożliwia potwierdzenie tożsamości jednym z trzech sposobów:
  • poprzez węzeł krajowy (profil zaufany, e-dowód)
  • podpisem kwalifikowanym,
  • osobiście poprzez wizytę w oddziale/biurze UDT albo przed naszym inspektorem, który wykonuje u Państwa czynności.
3. Dostarczyć upoważnienie (wzór do pobrania z portalu eUDT) do działania w imieniu danego podmiotu i/lub przedstawić dokumenty rejestrowe (np. KRS, CEIDG).
W przypadku pytań prosimy o kontakt z właściwym terenowo oddziałem/biurem UDT, którego dane kontaktowe znajdziecie Państwo na stronie: https://www.udt.gov.pl/kontakt-udt